Facebook хоче отримати доступ до банківських рахунків користувачів

Facebook звернулася до великим американським банкам з пропозицією обговорити можливість передачі ними в розпорядження соцмережі детальної фінансової інформації користувачів, пише The Wall Street Journal.

Facebook, яка хоче стати платформою для покупки і продажу товарів і послуг, а не тільки для спілкування користувачів, прагне отримати доступ до даних про транзакції за картками і про залишки коштів на поточних рахунках клієнтів, щоб мати можливість розробляти нові сервіси, повідомляють джерела WSJ.

Крім того, Facebook цікавиться даними про те, де користувачі роблять покупки за допомогою банківських карт.

За їх словами, за останній рік Facebook зверталася до JPMorgan Chase & Co., Wells Fargo & Co. і U.S.Bancorp з пропозицією обговорити потенційні варіанти, які соцмережа могла б запропонувати клієнтам банків на платформі Facebook Messenger. Зокрема, обговорювалася можливість того, щоб в Messenger відображалася інформація про залишок на поточному рахунку користувача.

Конфіденційність банківських даних є каменем спотикання в переговорах з Facebook, відзначають джерела. Один з великих банків США відмовився брати участь в цих переговорах саме з цієї причини.

Завдяки додатковій інформації про клієнтів Facebook могла б розробити сервіси, які б змушували користувачів проводити більше часу в додатку Messenger. Це, на думку компанії, дозволило б збільшити активність користувачів, що є ключовим фактором для успішного розвитку соцмережі.

Минулого місяця Facebook втратила більше $ 120 млрд капіталізації за один день, коли повідомила, що темпи зростання її бізнесу почали сповільнюватися.

За даними джерел, Facebook в переговорах з банками робить упор на те, що не має наміру використовувати фінансові дані користувачів з метою просування реклами або ділитися ними з третіми сторонами.

Банки стикаються зі зростаючим тиском, відчуваючи необхідність укладення партнерств з великими онлайн-платформами, що мають доступ до мільярдів користувачів, пише WSJ. Проте, вони намагаються утримати користувачів у власних додатках для розрахунків, не бажаючи віддавати контроль за цією сферою стороннім платформам.

За даними джерел, Google і Amazon.com також зверталися до банків з пропозицією поділитися з ними фінансовими даними користувачів, щоб запропонувати клієнтам базові банківські послуги в таких додатках, як Google Assistant і Alexa.

“Як і багато онлайн-компанії, ми регулярно ведемо переговори з фінансовими інститутами про те, яким чином, ми можемо поліпшити можливості клієнтів в сфері комерції, – заявила представник Facebook Елізабет Дайана. – Ключовим моментом в цих зусиллях є підтримка безпеки призначених для користувача даних”.

В останні роки Facebook намагається трансформувати Messenger в платформу для електронної комерції. Партнерство з American Express дозволяє користувачам соцмережі зв’язуватися з представниками компанії, яка є одним з лідерів американського ринку пластикових карт.

Угода з PayPal, укладену в минулому році, дозволяє користувачам Facebook відправляти гроші за допомогою Messenger, угоду з Mastercard дає їм можливість розміщувати онлайн-замовлення в ряді інтернет-магазинів через Messenger з використанням цифрового гаманця Masterpass.