В Україні упровадили обов`язкове облаштування острівців безпеки на нерегульованих пішохідних переходах

В Україні з 1 вересня 2018 року діють нові державні будівельні норми з проектування вулиць і доріг у населених пунктах, якими упроваджено обов`язкове облаштування острівців безпеки на нерегульованих пішохідних переходах через проїжджу частину з 4-ма і більше смугами руху.

Про це повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе на своїй сторінці у Facebook.

«За статистикою, щодня на дорогах України через неправильно обладнані наземні пішохідні переходи гине близько 10 осіб. Тому для підвищення безпеки пішоходів у нових нормах було упроваджено принципово важливу зміну – обов`язкове облаштування острівців безпеки на переходах без світлофорів або регулювальника, де є чотири і більше смуг руху. Така практика діє у всіх цивілізованих країнах Європи і світу, і відтепер є нормою у нас. Сподіваюся, що з її втіленням значно зменшиться кількість аварій і підвищиться безпека пішоходів на дорогах», – повідомив Парцхаладзе.

Згідно з ДБН, підкреслив чиновник, мінімальна ширина острівця безпеки в місці пішохідного переходу має бути не менш як 2 м, мінімальна довжина – 8 м.

«Вони можуть бути облаштовані на розділовій смузі або шляхом звуження смуг руху до 2,75 м і вигину осі смуги руху. Центральні острівці безпеки мають відрізнятися за типом покриття, структурою або кольором, переважно бути піднятими над проїжджою частиною з можливістю безперешкодного руху пішоходів, виділеними розміткою або мати зигзагоподібний вигляд з огорожею дорожнього безбар`єрного типу», – написав Парцхаладзе.

При цьому чиновник зазначив, що у разі неможливості облаштування острівця безпеки на нерегульованому переході, необхідно передбачати регульовані пішохідні переходи – такі, що мають справний світлофор або рух на яких керується регулятором.
«Нова ДБН був розроблена фахівцями держпідприємства ”ДерждорНДІ” на заміну попередньої ДБН, яка діяла з 2001 року», – додав він.