Томенко оскаржив рішення «БПП-Солідарність» про позбавлення його депутатських повноважень

Микола Томенко оскаржив рішення «Блоку Петра Порошенка -Солідарність» про позбавлення його депутатських повноважень.Як повідомили  у прес-службі Томенка, відповідний позов подано до Вищого адміністративного суду України.
Зокрема, у позовній заяві йдеться про визнання неправомірними та скасування рішення ХІІ позачергового з’їзду партії «Блок Петра Порошенка «Солідарність» № 8-ПД від 25 березня 2016 року «Про дострокове припинення повноважень народного депутата України Миколи Томенка».
Томенко, як позивач, звертає увагу на те, що згідно з ч. 5 ст. 81 Конституції України «у разі невходження народного депутата України, обраного від політичної партії (виборчого блоку політичних партій), до складу депутатської фракції цієї політичної партії (виборчого блоку політичних партій), або виходу народного депутата України із складу такої фракції його повноваження припиняються достроково на підставі закону за рішенням вищого керівного органу відповідної політичної партії (виборчого блоку політичних партій) з дня прийняття такого рішення».
Таким чином, йдеться далі у повідомленні прес-служби, «даною нормою Основного Закону встановлюється обов’язкова передумова дострокового припинення повноважень народного депутата у зв’язку з його виходом із фракції – наявність закону. За відсутності відповідного закону рішення з’їзду партії є недостатньою підставою для дострокового припинення повноважень народного депутата».
Томенко також наводить висновки Венеціанської комісії, в яких зауважується, що «обов’язковість членства народного депутата у парламентській фракції або блоці порушує незалежність депутата і може вважатися неконституційною, беручи до уваги те, що члени парламенту мають представляти весь народ, а не партії, до яких належать» (12-13).12.2003). Так само Венеціанська комісія у своєму висновку від (10-11).06.2005 зазначає, що норма щодо імперативного мандата «… надає політичним партіям право анулювати результати виборів. Це також може призвести до послаблення Верховної Ради через перешкоджання реалізації вільного і незалежного мандата народних депутатів, які можуть опинитись у ситуації, коли не зможуть дотримуватись власних переконань і водночас бути членами парламенту».
До того ж, зазначає Томенко, висновки Венеціанської комісії неодноразово були включені до резолюцій ПАРЄ щодо України, а їхнє втілення у життя є обов’язком України як члена Ради Європи, зауважує позивач. А тому, на його переконання, рішення позачергового з’їзду БПП щодо позбавлення його депутатського мандату не відповідає ч.5 ст. 81 Конституції України, а отже, підлягає скасуванню.
«Ми розуміємо, що у даному випадку мова йде про тривалий судовий процес, який закінчиться рішенням Європейського суду з прав людини», – наголосив Томенко і додав, що «ганебний прецедент, коли політика домінує над правом мусить бути виправлений, щоб всі розуміли, що народний депутат повинен відстоювати свої передвиборчі обіцянки, а не служити «вождям».
Народні депутати Томенко і Єгор Фірсов вийшли з фракції партії “Блок Петра Порошенко” через незгоду з діями фракції.
25 березня з`їзд партії «БПП ухвалив рішення про дострокове припинення повноважень Томенка і Фірсова у зв’язку з виходом зі складу парламентської фракції «БПП».
26 березня до ЦВК надійшли рішення ХІІ позачергового з’їзду партії ”Блок Петра Порошенка ”Солідарність” від 25 березня та витяги із протоколу зазначеного з’їзду про дострокове припинення повноважень народних депутатів України Томенка та Фірсова, обраних на позачергових виборах народних депутатів 26 жовтня 2014 року в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі від цієї партії, у зв’язку з виходом зазначених депутатів із складу фракції «БПП».
28 березня ЦВК визнала обраними та зареєструвала народними депутатами від «Блоку Петра Порошенка» Олександра Бригинця та Дмитра Білоцерковця замість Томенка та Фірсова.
Стаття 81 Конституції передбачає, зокрема, що у разі невходження народного депутата, обраного від партії (виборчого блоку партій), до складу депутатської фракції цієї партії (виборчого блоку партій) або виходу народного депутата із складу такої фракції, його повноваження припиняються достроково на підставі закону за рішенням вищого керівного органу відповідної партії (виборчого блоку партій) з дня прийняття такого рішення.
В той же час в Україні немає закону, що передбачає процедуру припинення депутатських повноважень, зокрема, за вихід із фракції, що була сформована відповідною політичною партією.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.