“Укрзалізниця” масовано пропускає вагони РФ і пригальмовує українські експортні вантажі, – нардеп

Мова йде про пропуск вантажів через прикордонний перехід “Ужгород”, де йдуть ремонтні роботи на словацькій стороні

“Укрзалізниця” після того, як протягом другого тижня червня пропустила через прикордонний перехід “Ужгород” левову частку транзитних вантажів (переважно з Росії), ввела конвенційну заборону, однаковий для всіх вантажовідправників України та РФ. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив народний депутат України Володимир Гусак, пише uaprom.info.

“Ситуація на прикордонному переході “Ужгород” склалася наступним чином: УЗ, знаючи про запланованих ремонтних роботах на словацькій стороні і вірогідної зупинки руху (як це вже було в травні), в першу чергу масовано пропускає транзитні вагони РФ (з 1 по 7 червня середній пропуск транзитних вантажів становив близько 50 вагонів на добу, а вже за 8-14 червня він досяг майже 170 вагонів на добу), в той же час помітно пригальмовує українські експортні вантажі (протягом першого тижня середній пропуск становив близько 230 вагонів на добу, вже протягом другої – близько 130 вагонів на добу). Наслідком цієї начебто б незначною маніпуляції з боку УЗ стало те, що українські виробники недогрузили протягом тижня близько 700 вагонів або майже 48 тис. т вантажів, що призведе у невиконання зобов’язань перед партнерами в Європі і скорочення надходжень валютної виручки в країну”, – повідомив Гусак.

Він підкреслив, що “окремі службовці в УЗ через свою короткозорість або з корисних міркувань не дбають про державний інтерес”.

“Державне підприємство, за логікою, має діяти виключно в інтересах держави та вітчизняних виробників, а не спрямовувати вектор зусиль на підтримку прибутковості російського бізнесу. Але така логіка не діє, якщо окремі службовці в УЗ через свою короткозорість або з корисних міркувань не дбають про державний інтерес! Якщо “Укрзалізниця” у рамках своєї компетенції не має достатньо волі для розстановки пріоритетів на користь вітчизняних виробників, особливо в умовах обмеженої пропускної здатності залізниці, будемо змушені піднімати питання на рівень комітетів Верховної Ради і профільних міністерств”, – підсумував нардеп.