Міжнародні та українські асоціації негативно оцінили підвищення тарифів “Укрзалізницею”

Підвищення “Укрзалізницею” тарифів на вантажні перевезення зробить негативний вплив на українську економіку, йдеться в заявах міжнародних та українських асоціацій і організацій, повідомляє uaprom.

Так, у листі президента Американської торгової палати Андрія Гундера на ім’я міністра інфраструктури Володимира Омеляна говориться, що “Укрзалізниця” має ресурс і можливості не підвищувати вантажні залізничні тарифи в 2017 році.

На думку експертів компаній-членів Американської торгівельної палати, перед будь-яким підвищенням залізничних тарифів “Укрзалізниця” повинна показати результат від попереднього підвищення, зокрема в розрізі ситуації з розподілом вагонів, їх обігом, швидкістю доставки та збереження вантажу. Гундер також висловив упевненість, що наступним кроком має стати розробка чіткого плану щодо подальшого поліпшення ситуації з відновленням/ремонтом вагонного і локомотивного парку УЗ, швидкістю відправок вантажів залізничним транспортом, наявністю палива, інвестиціями в оновлення рухомого складу УЗ тощо з чіткими термінами і метриками.

“Виходячи з вищесказаного, експерти компаній-членів палати звертаються до Вас, шановний Володимире Володимировичу, з проханням не підтримувати підвищення тарифу на вантажні залізничні перевезення, оскільки таке підвищення є передчасним та економічно необґрунтованим, і відповідно доопрацювати проект консолідованого фінансового плану УЗ на 2017 рік”, – йдеться в листі.

У свою чергу виконавчий директор Європейської бізнес-асоціації Ганна Дерев’янко наголошує, що підвищення вантажних залізничних тарифів на 22,5% може мати негативний вплив на окремі галузі української економіки, у тому числі на середньо- і довгострокову конкурентоспроможність промисловості та агропромислового комплексу України.

У зв’язку з цим компанії-члени комітету Європейської бізнес-асоціації вважають за необхідне провести більш ретельний аналіз впливу підвищення тарифів на економіку України і порівняти з ефектом від залучення необхідного обсягу надходжень до “Укрзалізниці”. Також вони вважають за необхідне опрацювати альтернативні джерела фінансування “Укрзалізниці”.

Крім того, компанії-члени комітету Європейської бізнес-асоціації заявили про необхідність провести аналіз можливих негативних наслідків для “Укрзалізниці” внаслідок падіння обсягу перевезень у разі підвищення тарифів через перехід вантажовласників на автомобільний і річковий транспорт.