Автопарк Аксенова коштував 19 млн рублів, і став найдорожчим серед органів влади Криму

Автопарки кримських чиновників щорічно коштують платникам податків десятки мільйонів рублів. Ними оплачується утримання урядових «Мерседесів», «Лексусів», «Тойот» та іншого представницького транспорту кримської влади.

Транспортні потреби кримських чиновників щорічно коштують чималі суми, але їх ви не побачите в жодному звіті, пишуть Крим.Реалії.

Ці витрати приховуються за бюджетними класифікаторами та масивами загальних чисел. Хоча бонуси у вигляді транспорту з водіями стають можливими завдяки російським і кримським платникам податків, звітувати перед ними за використані кошти чиновники не поспішають.

Частково про ці витрати можна говорити орієнтуючись на інформацію російського реєстру держзакупівель. На основі його відомостей найдорожчим автопарком у системі кримської влади цього року сміливо можна назвати автопарк Ради міністрів.

Закупки команди Аксенова

Обслуговування чиновницьких автопарків традиційно оцінюють у кілька мільйонів рублів. Наприклад, утримання автопарку апарату Радміну Криму без представницьких авто щороку коштує платникам податків як мінімум 3,5 мільйона рублів, не враховуючи витрат на паливо та послуги водіїв. У Радміну ‒ не менше шести десятків найменувань автомобілів.

В середньому 2 мільйони рублів витрачають на приблизно таку ж кількість автомобілів у підконтрольному Росії кримському парламенті.

Цього року суми збільшилися. Наприкінці січня держпідприємство «Автобаза Ради міністрів Криму» оголосило конкурс із закупівлі послуг техобслуговування та ремонту автомобілів «Тойота» та «Лексус» з автопарку підконтрольного Росії уряду. Обслуговування 66 автомобілів марок «Тойота» та «Лексус» у відомстві оцінили майже в 9 мільйонів рублів.

«Послуги техобслуговування та поточного ремонту автомобілів надаються в цілях забезпечення транспортними засобами членів Ради міністрів Криму, працівників апарату Ради міністрів, виконавчих органів державної влади Криму», ‒ йдеться в договорі, підписаному начальником автобази Радміну Ігорем Шляховим.

Ще 3,5 мільйона рублів в кримському Радміні готові витратити на обслуговування автомобілів БМВ, «Рено» та «Дача». Конкурс «Автобаза Радміну» теж оголосила наприкінці січня. На цю суму чиновники просять відремонтувати 11 автомобілів: шість марки БМВ, одну «Дачу Логан» і чотири «Рено Логан».

​І ще 2,5 мільйона рублів тут витратять на ремонт 12 урядових «Мерседесів» і 4 мільйони ‒ на «Фольксвагени».

Таким чином, автопарк кримського Радміну цьогоріч може коштувати 19 мільйонів рублів і стати найдорожчим серед органів влади Криму. Хоча конкурс поки не відбувся, тому остаточні суми ще можуть змінюватися.

300 тисяч для комплексу «Крим»

Значно менші суми вказані в тендерах інших держустанов. Наприклад, послуги з обслуговування своїх автомобілів у січні закупили для федеральної бюджетної установи «Комлекс «Крим» Управління справами президента Росії. Це підприємство забезпечує діяльність російського президента, його адміністрації, а також прем’єр-міністра Росії, Ради Федерації, Держдуми та інших вищих федеральних органів влади.

За ремонт своїх БМВ у відомстві заплатили 300 тисяч рублів. Це не можна порівняти з мільйонними бюджетами Радміну, однак і автомобілів у комплексі «Крим» менше. Щоправда, скільки їх потрібно буде лагодити за ці гроші, не уточнюється.

«До послуг з технічного обслуговування мають допускатися фахівці, які пройшли спеціальне (додаткове) навчання для проведення діагностичних і ремонтних робіт на автомобілях марки БМВ. Послуги мають проводитися на сертифікованому обладнанні, з використанням інструменту для діагностування та ремонту автомобілів марки БМВ», ‒ вимагає замовник.

Договір уклали з єдиним представником БМВ у Криму ‒ ТОВ «Автодель», який належить депутату підконтрольного Росії кримського парламенту від «Єдиної Росії» Михайлу Смолянову.

Високопоставлений постачальник

Фірма «Автодель» зареєстрована і розташовується в Сімферополі, тому не може напряму купляти запчастини та залучати фахівців БМВ заводу-виробника. Єдиним виходом в цій ситуації є допомога російських дилерів. Хоча в російській компанії «БМВ Росія» всіляко заперечують зв’язок з кримським автосалоном «Автодель», у документах закупівель його продовжують вказувати як «єдиного офіційного представника БМВ у Криму».

Поки російські дилери не наважуються безпосередньо заходити на кримський ринок, фірмам Михайла Смолянова переважно дістаються й інші держзамовлення на закупку, ремонт і обслуговування автомобілів. Це пов’язане з тим, що в умовах закупівель нерідко є вимога, що послуги мають надаватися «відповідно до технічних норм, вимог загальноприйнятих стандартів якості, експлуатаційно-технічних та інших нормативних документів, що регламентують порядок організації виконання робіт і надання послуг, що діють у Росії і зумовлені заводами-виробниками основних автомобільних виробів». Виконувати цю норму доводиться за допомогою посередників.

Наведені вище суми ‒ не єдині й не остаточні. Упродовж року кримські чиновники неодноразово ремонтуватимуть службові авто. І ми продовжимо стежити за тим, як і хто на цьому заробляє.