“Укрзалізниця” хоче створити власну систему продажу квитків онлайн

АТ “Укрзалізниця” поінформувало правоохоронні органи про незаконну діяльність компанії-розробника системи з продажу електронних квитків перевізника – ТОВ “Уніт” – зі створення платіжного шлюзу для сайту онлайн-продажу залізничних квитків, за рахунок якого у 2017-2018 рр.

“Уніт” заволодів коштами “Укрзалізниці” на загальну суму близько 51,2 млн грн.

У повідомленні на сайті “Укрзалізниці” зазначається, що “Уніт” роками заробляв на онлайн-продажу залізничних квитків десятки мільйонів гривень.

“Це фактично платіжний майданчик-посередник між сайтом продажу квитків і банками-еквайрами, через який проводяться транзакції купівлі-продажу квитків. Під час перевірки ми встановили, що, як не дивно, компанія-розробник прописала на сайті власний платіжний шлюз – Plategka.com . Після чого вона уклала низку “ексклюзивних” договорів із банками-еквайрами як “агент”, згідно з якими банки зобов’язані виплачувати “Уніту” так звану винагороду агенту в розмірі 0,8% за кожну успішну транзакцію купівлі пасажирами квитків”, – розповів директор філії “Головний інформаційно-обчислювальний центр” “Укрзалізниці” Олександр Войтко, слова якого наводяться на сайті.

“Укрзалізниця” вважає такі дії незаконними, оскільки угода між нею і “Унітом” не передбачала використання шлюзу компанії-розробника.

У компанії повідомили, що для відновлення справедливої конкуренції при продажу квитків “Укрзалізниця” оголосила відкриті торги із закупівлі двох послуг: платіжного шлюзу і підтримки веб-сервісу, які неодноразово блокувалися “Унітом” шляхом системного подання необґрунтованих скарг до Антимонопольного комітету України, а також шляхом подання позову до Окружного адміністративного суду Києва.

“Крім того,” Укрзалізниця “останнім часом все частіше фіксує збої в системі онлайн-продажу квитків, які дивним чином збігаються з результатами торгів не на користь “Уніта”. Фактично приватна компанія займається шантажем “Укрзалізниці”, не даючи можливості на законних підставах провести відкриті торги. Ми закликаємо правоохоронців провести детальне розслідування наданих фактів правопорушення. Також перевізнику мають бути повернуті кошти, незаконно отримані компанією “Уніт” при продажу квитків без наявності договору”, – наголошує Войтко.

У ситуації, що склалася, “Укрзалізниця” вирішила розробити власну систему онлайн-продажу квитків.

“Ми вже почали розробку альтернативного сервісу і звернулися до провідних банків країни з пропозицією укласти прямі договори на використання їхнього шлюзу, без компаній-посередників. Після отримання їхніх пропозицій буде вибрано найбільш вигідну. Упевнений: це дозволить навіть знизити вартість квитків”, – зазначив Войтко .

За даними “Укрзалізниці”, через інтернет пасажири купують у середньому 110 тис. квитків на добу, а загалом в онлайн-системі компанії реалізується 56% проїзних документів, і популярність ресурсу постійно зростає. Саме тому ефективне функціонування онлайн-сервісу з продажу квитків сьогодні є пріоритетним завданням компанії.

Як повідомлялося, раніше “Уніт” звинуватив групу посадових осіб залізничної компанії в тиску і звернувся до голови “Укрзалізниці” з проханням залучити профільних фахівців і правоохоронні органи до вирішення зазначеного питання.

“Укрзалізниця” ще з серпня 2015 року заявляла про намір відмовитися від співпраці з компанією “Уніт”, яка розробляла і управляє онлайн-системою.

“Уніт” – українська IT-компанія, заснована в 2007 році, яка провадить діяльність у сфері розробки, встановлення, консультації та підтримки програмних продуктів. Спеціалізується на створенні та впровадженні програмних продуктів у таких сферах, як захист інформації, транспорт, ID-документ, охорона здоров’я, фінанси, роздрібна торгівля і телекомунікації.

Серед своїх клієнтів компанія називає Кабінет Міністрів, Державний центр зайнятості, “Укрзалізницю”, поліграфкомбінат “Україна”, Київську міськдержадміністрацію, а також комунальні підприємства “Головний інформаційно-обчислювальний центр”, “Київський метрополітен” і “Київтранспарксервіс”, низку банків.

Бенефіціарним власником компанії (зокрема опосередковано через “Юнайтед Тім” (Беліз) вказано бізнесмена Геннадія Точиліна.