Німецькі інтернет-торговці даремно утилізують мільйони товарів – дослідження

За 2018 рік інтернет-магазини у Німеччині даремно утилізували товари загальною кількістю 7,5 мільйона одиниць.

Такими є результати дослідження вчених-економстів Університету Бамберга, оприлюдненого у середу, 9 жовтня.

За словами керівника дослідницької групи Бйорна Асдекера (Björn Asdecker), йдеться про утилізацію повернутих клієнтами товарів. Наведена цифра відповідає 40 відсоткам загальної кількості товарів, які були придбані, але з різних причин повернуті продавцям. Вчений різко засуджує цю ситуацію та називає її “марнотратсвом без потреби”. Загалом у 2018 році в інтернет-магазини німці повернули 20 мільйонів одиниць товару.

Вчені пояснюють це низькою ціною утилізації – в середньому вона обходиться у 85 центів за одиницю. Витрати на повторний продаж таких товарів при цьому є вищими, особливо для невеликих інтернет-майданчиків. Адже вартість більшості товарів, які повертають клієнти, не перевищує 15 євро та вони мають низьку якість.

Дослідники визнають – половина таких продуктів не може бути продана повторно через наявний брак або вимоги виробника. “Утилізація почасти є безальтернативною”, – йдеться у дослідженні, в якому також зазначається, що законодавча заборона на викидання таких товарів на смітник за таких умов позбавлена сенсу.

Дослідники пропонують спростити інтернет-магазинам доступ до інформації про організації, які були б зацікавлені отримати ці товари у якості пожертви, та збільшити вартість утилізації.

DW